Dom skiter i dig, du är ett tillfälligt skratt


Jag har stängt ögonen helt för dessa politiker, för jag ser vad som sker. Som råttor dom snackar en massa skit, skickar ut ännu fler polisen som ska ställa bröder o systrar mot väggen i våra områden. Om jag hade haft en dick hade jag doppat den i er, inte en gång miljoner gånger. Det finns dom som vill bli någonting men ni förstör deras planer så fort ni tar dom spontant och dom får sova lite på amino gatan(polis stationen i GBG). När deras planer förstörs bildas ideèrna om jakt efter en massa flous. Det är då man utesluter det vanliga arbetslivet, det är då man drar med sig dom som är lämpliga, det är då helvetet börjar.

Vi lever i en smutsig värld där du blir erbjuden sjuka grejer, har du starkt sinne klarar du dig men är du svag och faller för laxen som läggs på bordet är du körd. Du är brosh nu, det är då du backar allas ryggar, du är nykomling chilla alla har varit där. För dig kanske det är en lek, du vet inte riktigt vad du har gett dig in på, frestelsen och livet du lever för stunden är bästa upplevelsen du har haft. Du glömmer bort dom som älskar dig för cashen dom är viktiga att få tag i nu. I den kriminella världen är alla fittor för lyssna noga.

Hasan Guven Södertälje

 

Dom skiter i dig du är ett tillfälligt skratt, då du torskar och sängen på kåken kommer ge dig ryggvärk, när du kommer ut hamnar du i en fälla, där dina gränser testas och du väljer mellan att försvinna eller leva på fötterna och inte knäna. Avlossar skott med blod på händerna och sömn problem blir din medicin resten av livet. Känslorna som en gång fanns gömmer sig bakom cashen, familj vänner allt är borta i dina ögon, du ser pengar och mer investeringar för det är det som räknas. Ju mer pengar desto mer problem, men ditt kalla blod förklarar för det smarta gänget vilken egoist du är och hur du slingrar dig genom hela gamet. Du överlever och flyr eller så får du en plågsam död där alla liv du har tagit blir till ormar som kryper genom din hals och möblerar om systemet där inne. Antingen går du all in eller så låter du bli, du kan dyka in i bassängen med mycket cash men att ta sig upp från stegen kommer kanske ta ditt liv. Ta ett steg tillbaka och öppna ögonen, kolla på dina händer, kolla på dina fötter, fortsätt framåt och fånga dina drömmar. Bli en advokat,revisor,kirurg för vem fan har sagt att vi från orten inte kan? Alla är kapabla!
Vi får inte glömma det som hände i Södertälje nyligen, då grisen tog ett liv pga ett rån och då rånaren blev påkörd av resten som var med för dom skulle rädda sitt skinn och inte torska. Hasan Guven må din själ vila i frid och må gud förlåta dina synder. Polisens agerande i mina ögon var fel, man ska väll ha rättegång och inte bli mördad för ett rån? Men det är så dom ser på oss andra individer, dom ser oss som möss och deras hobby är att jaga, förstöra, diskriminera, och komma undan. Nästa gång grisen ställer dig mot väggen be dom suga av dig långsamt och istället för att fältarna ska kolla på kan dom klä av sig nakna och va redo för o bli tagna. Politikerna skriker om att min text är grov, men att förstöra folks hem är ingenting? Rasisterna skriver inte om min familj längre, nu kommer dom skriva om mig, Homa Badpa heter jag, kolla dubbelt och notera.
HighWon – Från Hjärtat

6 thoughts on “Dom skiter i dig, du är ett tillfälligt skratt

  1. ”vem fan har sagt att vi från orten inte kan”?

    Du Homa, som fortsätter ge uttryck åt idéen att alla från orten bara är offer som inte behöver ta ansvar för sina liv eftersom alla är så dumma mot er.. BUHU!
    Jag har själv växt upp som svensk i en av Malmös förorter och ja, det var tufft men av andra anledningar, invandrargäng var ständigt på mig, kallade mig svenne och rånade mig.
    Jag aldrig haft några problem med polisen eftersom jag helt enkelt skötte mig och tog ansvar för mitt liv så sluta skyll allt på alla andra hela tiden och se vad ni själva kan göra för att förbättra situationen. Malmökidsen trodde att bilbål var vägen att gå, hoppas ni i gbg är smartare, att tyda av denna sidan verkar det faktiskt inte så. Denna sidan är faktiskt rätt patetisk. Vi lever i ett av världens rikaste länder och har världens mesigaste polis. SHAPE UP!

  2. Otroligt tråkigt att Ni fortsätter att utmåla polisen som grisar och en förtryckarmakt. Förstår Ni inte att Ni lär ungdomarna att hata polisen och att fortsätta med det svartvita tänkandet ”vi och dom”?
    Jag är andra generationens invandrare, född och uppvuxen i Angered och jag har aldrig haft problem med polisen, för jag har skött mig! Jag önskar däremot mer polis närvaro och mer samarbete för att visa att vi alla kämpar för en bättre förort! Snälla, låt oss inte skämmas för Pantrarna, för tanken är god! Vi i förorterna förtjänar bättre!

  3. Att skriva om våld är fan inte ok. Under uniformerna är det också människor, kött och blod och hjärtan och rädsla… Sorry men med våldtäkt bygger du tyvärr varken revolution eller poesi

Kommentera

