”Bakom mikrofonen är jag Milly Dré”



Passet säger Emilio Sánchez men bakom mikrofonen är jag Milly Dré.
Ända sens födelsen har musik varit en stor del utav mitt liv och det tog inte lång tid för mig att inse att det även var det bästa sättet att uttrycka mig på. Även om låtskrivandet började som dikter har Hip-Hop varit min nr. 1 genre att lyssna på. Vid 12 års ålder presenterades jag för, ex-gruppen, Beat Killaz som hjälpte mig att komma igång med inspelning.
Jag lyssnar på all slags Hip-hop vilket kan märkas i min musik då jag ofta byter stilar.
Jag är inte medlem i organisationen Pantrarna men dem har mitt fulla stöd. Varför jag gjorde denna låten är först och främst att visa omvärlden att dessa saker verkligen händer här ute i förorten. Orättvisan och övervåldet lever kvar och den måste omvärlden få ta reda på.
Vi har hört eran historia, nu får ni höra våran……
1002_555019631180136_1555143774_n

Kommentera

