En gris är en gris, Enkelt!


Snart har jag suddat ut mina fantastiska texter i tre dagar, varför? det finns inget svar. Jag pumpar musik i högsta volym while im writing this. Det är så kallt ute att politikerna är utomlands medan vi fryser haha, dom lever på en helt annan nivå tror dom i alla fall. Man ska inte klaga, kylan ger oss örfilar men vi har varandra i alla fall. Vi behöver inte styras av inflytelse rika personer vi gör precis som vi vill, det är skillnaden mellan en vanlig förortsunge och Fredrik Reinfeldt. Dom brukar säga till mig att jag ska knipa igen för att min tunga alltid bjuder på grova ord, så jag låter fingrarna göra sitt jobb istället. 
 
Dom säger att vi från orten är lata, för lata för att skaffa ett jobb. Jag säger sug min kuk om jag hade en, vi är inte lata någonstans. Vi är inte födda med silversked i käften, sen barnsben har vi fått jobba hårdare i skolan, automatiskt har vi blivit placerade på Svenska som andra språk. Det slutar inte där varje gång det var utvecklingssamtal så fick en tolk komma och joina, varför vet jag inte för mamma kunde det svenska språket. Brukar man inte fråga om det behövs? Dom var bra på att anta vissa grejer, jag är inte förvånad. 
 
Trots fördomar älskar jag Sverige, jag är glad att jag hamnade i detta kalla land, jag är glad att jag får uppleva snö nästan varje år. Jag är född och uppvuxen i Sverige, jag anser att jag har lika mycket rätt till att förändra, spelar ingen roll om jag bär på svart hår och har lite mörkare hy. Från förort till förort så hamnade jag i biskopsgården, jag kan inte känna mig mer hemma någon annanstans, det här är mitt hem där stora som små är tillsammans. 
 
Grisarna brukar studsa runt här, en extra blick på dig som är lite mörkare än dom andra, det är så det fungerar. Dom jagar inte för att sätta dit, dom jagar för att göra det billigare, varje gång du torskar slipper dom ringa sina samtal för att göra näsan lite vit, vet inte om det är mjöl eller så. Dom vill prata för att få information, riktiga pajaser till och med dom yngre vet vad dom sysslar med. Hade vart kul och ställa dom mot väggen någon gång och ta dom på piss/blod prov riktiga hycklare som toaletter är dom fulla med skit. 
 
Jag skäms inte, det är det sista jag gör. En brud som är 20 bast och tuggar nötter med grabbarna, jag har mitt jobb, jag har mitt liv, jag har mina framtidsplaner. Därför skäms jag inte för att skriva eller tala, jag borde få skriva en artikel om våran syn på er politiker/grisar/rasister osv så ni kan spegla er själva med varandra och inse hur lika ni är. 
 
Vem sa att vi inte kan? alla är kapabla, dom kollar på oss antingen hatar dom eller så älskar dom det finns inget som hamnar i mitten. Whitout haters we ain’t doing nothing, enkelt.
 
Smakprov.// Homa Badpa

emorydouglas

One thought on “En gris är en gris, Enkelt!

  1. hur skall man förändra att det är på detta vis många unga män i våra orter känner.. kartellen må vara extremt exempel..men MÅNGA av mina bröder brinner på exakt detta sätt..

Kommentera

