Pantern Ahmed Ibrahim rapporterar från Sydafrika!



Power to the people in Sweden and 360degre’s all around the world one people one conqueror!!!
Idag jobbar jag med att få pantrarnas ord ut runt om i världen, just varför jag ger denna rapport är dels för att jag vill att folket i Sverige ska förstå att det inte är en kamp som bara sker i Sverige.

Det är en global kamp för social rättvisa och det är inte bara en organisation som jobbar med det,utan det är flera tusen runt om i världen som jobbar för ett och samma mål. Det är för att få väck kapitalismen, det är något den nya generationens revolutionärer snart kommer att inse när de ser på politiken som ett stort pengar spel, där dem som har mest pengar kan implementera sin politik efter sina intressen. Den rådande politiken, vad det nu än är för ideologi det partiet har i riksdagen så är det så att de rikas intressen är vad som egentligen styr vilken politik som kommer att komma i snarast framtid, och det är ett fåtal människor som gynnas utav att splittra och härska, vi ser det klart och tydligt i våra egna förorter runt om i Sverige och runt och om i världen.

Grunden till varför jag är Sydafrika är för att jag sätt den riktiga boven i ögonen och jag aldrig kommer glömma av dess ögon. Det är dem jag alltid har kollat igenom när jag egentligen har mina egna ögon som jag ser mycket klarare med. Förhoppningsvis kommer jag att få ungdomarna runt om i Sverige att se det jag ser för att den riktiga boven är den bakom politiken,
den som medför med ekonomiskt stöd till det olika partierna
dem som bär grunden till problemet. Kapitalister som sätter mycket pengar på högerpolitik
för att driva fram politiska beslut.
Vi måste ut med detta och verkligen peka ut den riktiga boven och det är inte nazismen.
Det är kapitalismen och dennes sätt att påverkan politiken. Och hur korrupt vår regering är ord kan snart inte beskriva det, utan aktion är det enda sättet beskriva!

Vi måste skapa en rörelse som ska skaka hela grunden för svensk/internationell politik Detta problem som existerar har existerat väldigt länge, och man ser det även här nere i Sydafrika där jag är just nu där folk kämpar för exakt samma rättigheter och det är inget vi kan springa ifrån längre.
I Sydafrika lider dem ännu mer för här betalar befolkningen 30 till 40 % skatt men ändå har dem ingen fri sjukvård eller någon som helst bra lokaltrafik och varför förstår jag inte, människor här bor i slumområden där ingen svensk vill leva men här är det vardagsmat här är det så det är och dem lever i denna orättvisa dagligen och känner den verkliga effekten utav ett så pass brutalt samhälle och system som apartheid, som särskilde på människor med hjälp utav rasbiologi och ni där hemma i Sverige kan ju gissa vart det första rasbiologiska institutet grundades och vad det var för agenda det ville driva igenom. Jo nämligen i Uppsala genom Carl Von Linne, mannen vars ansikte finns på vår 100 kr sedel. Splittra och härska har alltid varit deras taktik, och vi vet att pengar inte har någon färg, kapitalismen skapade rashat för att få folk blinda ifrån det fakta att pengar inte har någon färg, vem som helst som får en stor summa pengar kan lätt bli korrupt. Imperialismen och dess avtryck har fått människan blind och det är inget vi kan bortse ifrån.
Idag ska ni hänga med mig in i kylitsha slummen av Kapstaden, ett slumområde där majoriteten är svarta och kommer ifrån en stam som kallas xshosa denna stam är en blandning av bantu och koisan vilket gör att det har bantuspråk med en blandning av klick i tal.
En arbetskamrat till mig vid namn ”Anele” som även är en av grundarna av S.O.S AKA SOUNDS OF THE SOUTH, som även jobbar med mig på organisationen ILRIG INTERNATIONAL LABOUR AND REASERCH GROUP, gav mig chansen att se hur dem hade det med mina egna ögon, jag kunde först inte förstå det men vad statistiken visar och vad verkligheten visar är två helt olika sidor utav sanningen, jag har med jämna mellanrum sätt hur drabbat detta området är av gäng kriminalitet hög fattigdom pga hög arbetslöshet. Även ifall människorna i slummen har det så dåligt ställt så ser man ändå barn och ungdomar tillsammans med föräldrar alltid lika glada och alltid med ett leende på läpparna, även ifall det är väldigt dålig välfärd vilket gör att människor måste vända sig till traditionella sätt att hela sig själva när vi vet att det är en bättre sjukvård dessa människor behöver, är inte dessa människor som oss? frågar jag mig själv, är det verkligen såhär staten ser på människor och är det verkligen den kalla fakta , det verkar det vara så måste vi i Sverige verkligen öppna ögonen för detta globala problem. Från Kapstaden hela vägen till Sverige råder jag läsare att verkligen kolla omkring er ta detta och agera, agera för vad som är rätt och säg det som är rätt, denna organisation som har sina gräsrötter i slummen jobbar för exakt samma anledningar som oss och är väl medvetna om fienden och dennes direkta påverkan i ens vardag. Anele och hans organisation S.O.S tillsammans med hans kamrater ”indiginous” ”Khusta” och ”Info” jobbar intensivt med att få ungdomar speciellt att bli politiskt medvetna med hjälp av kultur, musik, poetry och historia. Genom att se sig själv i tredjeperspektiv är något många måste göra för att verkligen se vad det är som en att inte tänka på det problem som jämt och ständigt konfronterar deras vardag och sättet dem lever. Främsta anledningen till varför S.O.S jobbar med samma målgrupp som oss är för att det är medvetna som oss i PANTRARNA FÖR UPPRUSTNING AV FÖRORTEN att ungdomen är framtiden och att det inte finns någon eller något som kommer att stoppa framtiden.

2 thoughts on “Pantern Ahmed Ibrahim rapporterar från Sydafrika!

  1. Jävligt bra skrivet! Det är essentiellt att se ens politiska samtid med de rätta begreppen som du gör, därför tror jag också på medvetandehöjning genom resor, kultur, poesi, musik och kritiska samhällsstudier där vi kan göra detta med hjälp av varandra. Keep going kamrat!

Kommentera

